תזונה לפוריות

תזונה שמחזקת פריון נכונה ומתאימה לנשים שרוצות להיכנס להריון ולנשים שעוברות טיפול פריון קונבציונאליים.
כמובן שבמקרים של בעיית פריון ספציפית ניתן למקד את התפריט התזונתי עוד יותר, ולהוסיף לו שימוש בצמח מרפא המטפלים בבעיה ותורמים לחיזוק הגוף ואיזון כללי.

נשים שעוברות טיפולי פריון שונים הגוף שלהן עובר המון טלטלות פיזיות ונפשיות ועל כן עלינו לתמוך בו ולדאוג שיהיה חזק וחסין, בנוסף לכך חשוב להעניק לו תזונה שמעודדת פוריות אשר תשלים את הטיפול הקובנציונאלי.

בזמן טיפולי הפוריות הקונבציונאליים האישה חשופה לחומרים רבים אשר חלקם מעודדי ביוץ, חלקם מעבים את הרחם, חלקם מאזנים הורמונים מסויימים כל אלו בסופו של דבר מציפים את הגוף בחומרים תעשייתיים, למרות שסביר להניח שזה יעשה את העבודה במקביל האישה חשופה להמון אחרים אשר עלולים לגרום לתופעות לוואי שונות  וכתוצאה מכך גוף האישה נחלש יותר ויותר, לכן חשוב לשלב תזונה איכותית, מגוונת, מאוזנת, חשוב להימנע מצריכה של מזון שמכיל חומרים משמרים רבים, חומרים מייצבים וצבעי מאכל, כל אלו ביחד עם תרופות הפריון השונות מחלישות עוד יותר את הגוף.

השתדלו לבחור סוגי מזון שמכילים מעט יותר רכיבים בתווית המזון, העדיפו מזון טרי, פירות טריים, ירקות שורש לחיזוק אלמנט האדמה, דגנים מלאים, קטניות שונות, לחמים איכותיים, ממרחי ירקות וקטניות כמו ממרח בזיליקום, ממרח פלפלים, ממרח עגבניות מיובשות ועוד.

ישנם רכיבי תזונה החשובים מאוד לפוריות וחשוב לצרוך אותם במזון:

אבץ – אבץ הוא מינרל שמאוד חיוני להתפתחות של תאים וחלוקת תאים באופן כללי. ניתן להשיג אותו בתזונה בדגנים מלאים, גרעיני חמניה, גרעיני דלעת, טחינה, צנוברים, פיסטוקים, עדשים, קינואה, חומוס וכו'. מומלץ לשלב את המזון שמכיל אבץ מדי יום דרך הוספתו לסלטים שונים, לעוגיות.
בתוספי המזון המשולבים בכמה ויטמינים ומינרלים  הסידן מפריע לספיגה של האבץ.
במזון מן הצומח יש הרבה סידן שעלול להפריע לספיגת האבץ אבל אם עושים תהליכים שונים כמו הנבטה והשרייה של קטניות שונות וגם השרייה של אגוזים או קלייה קלה של אגוזים, התססה כמו בלחם שאור ואפייה, כל אלה הורסים את החומצה הפיטית ובכך משפרים את ספיגת האבץ.

אומגה 3  וויטמין E – חומצות שומן חיוניות חשובות מאוד באופן כללי לאורח חיים בריא, אך חשובה יותר במיוחד בתקופת הפריון וההריון. אומגה 3 מפחיתה תהליכי דלקת בגוף, מכיוון שבתזונה הים תיכונית שלנו אנו צורכים כמויות גדולות יותר של אומגה 6 ו 9 ופחות אומגה 3 נוצרים לנו בגוף תהליכי דלקת שונים.מבחינת תקופת הפוריות המערכת ההורמונלית עובדת קשה יותר, במיוחד במצבי חוסר איזון שונים, ההורמונים בגוף זקוקים לחומצות שומן חיוניות כדי שהתהליך יהיה מאוזן יותר. אומגה 3 מייצרת פרוסטגלנדינים אשר תורמים לפוריות האישה והגבר. חשוב להקפיד גם על מזון המכיל חומצות שומן חד בלתי רוויות המצויים באבוקדו, שמן זית וקנולה, אגוזים וגרעינים.
לאומגה 3 ישנה השפעה אנטי דלקתית ובמחקרים נמצא כי היא מסייעת לדיכוי תאי אנדומטריוזיס.
יטמין E גם מכיל בתוכו חומצות שומן חיוניות וגם נחשב אנטיאוקסידנט איכותי מנטרל רעלים ופסולת בגוף ושומר על חוזק גופני, בזמן הטיפולים נצרכים כמויות גדולות של הורמונים ולכן חשוב להעניק לגוף כלים נוספים לפינוי פסולת עודפת שאיננה תורמת לנו.

ויטמיני B ו C – בזמן טיפולי הפריון יש מתח רב, לפני ואחרי כל טיפול הגוף שרוי בסטר והגוף נמצא במעמסה רבה. ויטמינים בי וסי מאוד חיוניים לתהליכי הפחתת סטרס.
הזמינות של ויטמיני B במזון נחוצה להמון תהליכים של בנייה בגוף, כשיש עודף של ויטמינים אלו הם יוצאים בשתן.
לכן בעצם כל מזון שנוכל בערך מכיל בכמות זו או אחרת ויטמינים מקבוצת B.
כמו כן ויטמין C תורם לחיזוק הגוף, איזון של תהליכים שונים, נוגד חמצון של תאים, מפנה פסולת ועוד.

ויטמין 12 B – טיפולי הפוריות גורמים לגוף ולנו תחושת עייפות וחוסר נוחות, כאשר יש מחסור של בי 12 אנו עלולות לחוש עייפות ותשישות של הגוף ברמה רבה יותר, והמשך לכך הגוף שלנו מתקשה לעמוד בטיפולים, עלולות להופיע תופעות לוואי שונות, מלבד לכך מחסור בבי 12 גם קשור לבעיות פוריות.
יותר מכך B12 אחראי בגוף לבניית החומר הגנטי והחלבונים בגוף, לרוב אם אתן צורכות מזון מן החי אז סביר להניח שלא תחוו חוסר בויטמין זה, אך יכולות להיות בעיות ספיגה בקיבה ולכן גם אם צורכים מספיק בשר וביצים עלולים להיות סימנים של מחסור בויטמין.
הסימפטום הראשוני שניתן לחוות בזמן מחסור הוא עייפות ותשישות, בהמשך ניתן לראות אנמיה בבדיקות הדם, דפיקות לב מואצות, דימומים מהחניכיים, כאבי בטן, במידה ויש מחסור קשה מתחילים לראות תופעות שונות במערכת העצבים כמו מצבי רוח, נימולים בגפיים ופגיעה בזיכרון.

כאשר בזמן טיפולי הפריון ובלל בהכנת הגוף להריון תצרכי מזון טרי, איכותי מגוון ומאוזן את תרגישי מלאה באנרגיות, הגוף שלך יכיל פחות רעלנים ופסולת ותרגישי חזקה הרבה יותר, כמובן שגם הפוריות משתפרת כאשר מעניקים לגוף את הצרכים שלו.

מוזמנת ליצור עימי קשר בכל שאלה, ואם את מעוניינת להרכיב לך תפריט תזונתי ממוקד לך, או במידה ויש לך בעיית פריון ידועה או לא ידועה ניתן באמצעות תזונה, צמחים, מגע לסייע לך רבות.
אני מזמינה אותך לצלצל אליי ואכוון אותך מה מומלץ לך
שלך, אפרת